Egy különleges szerkezetű híddal lett gazdagabb Győr

Átadták az M19-es autóutat átívelő gyalogos-kerékpáros hidat, amelyet az út által eddig kettészelt utca neve után Kálmán Imre gyalogos felüljárónak neveztek el. A pályalemezes ívhíd különlegessége, hogy egyetlen, a pályalemezt keresztező főtartó ív tartja a szerkezetet. 




Győr Győrszentivánnak nevezett városrészét átszelő 19-es főutat azért építették, mert az M1-es autópálya az eredeti tervek szerint északról kerülte volna el Győrt. Az utópálya nyomvonala végül módusult a félautópálya-jellegű 19-es viszont ott maradt, a lakosok pedig vagy nagy kerülővel a forgalmas és szűk volta miatt erre a célra nem ideális Felüljáró úti hídon, vagy pedig – ahogy azt több tragikus baleset is példázza – a Kálmán Imre utca vonalában az autóúton átvágva közlekedtek az egymástól elvágott városrészek között. A Felüljáró úti hídtól 250 méterre felépült új gyalogos és kerékpáros híd felépítése tehát régóta esedékes volt. A 320 millió forintos beruházást Győr városa önerőből állta.






A híd felszerkezete nyolctámaszú összetett szerkezet. A fő tartószerkezete egynyílású, kéttámaszú, alsópályás, ortotróp pályalemezes ívhíd. Különlegessége, hogy nem két, hanem egy főtartó ív tartja a pályalemezt. Az ívhíd támaszköze 47, magassága 12 méter, az acélhíd súlya 71 tonna. A 2019. márciusa és augusztusa között épült híd szerkezet tervezője a UNIQUE-PLAN csoport. A vezető tervezőmérnök Csurilla Imre, az irányító tervezőmérnök Kádár Péter, a projektvezető mérnök pedig Hasprai Alexandra