30 éve hoz napfényt és friss levegőt az otthonokba a VELUX Magyarország Kft.

Az idén ősszel megalapításának 30. évfordulóját ünneplő VELUX Magyarország Kft. növekedési célokat fogalmazott meg, és jelentős fejlesztéseket kíván végrehajtani gyáregységei környezeti terhelésének további csökkentése érdekében. Az idén 75 éves dán VELUX Cégcsoporthoz tartozó vállalat, amely az elmúlt három évtizedben több mint tízszeresére növelte gyáregységei méretét, a jövőben is nagy hangsúlyt fektet a termékfejlesztésre.

A dán gyökerű, tetőtéri ablakokat és kiegészítőket gyártó VELUX vállalat 1986 óta van jelen a magyar piacon, amely akkor a Fertődi Építőipari Szövetkezet és a VELUX A/S által alapított vegyesvállalatként kezdte meg működését 15 fő fizikai dolgozóval. Azóta a vállalat jelentős fejlődésen ment keresztül, és a ma már a dán VELUX Cégcsoport részeként működő VELUX Magyarország Kft. a fertődi térség, és egyúttal a magyar építőipari piac egyik legnagyobb foglalkoztatójává vált. A fertődi és fertőszentmiklósi gyáregységekben 120 ezer négyzetméteren jelenleg több mint 1000 fő dolgozik.

 

 

A magyarországi üzemek nemcsak a hazai és régiós, hanem a globális piacok kiszolgálásában is szerepet kapnak. A nemzetközi cégcsoporton belül továbbá a fertődi üzem az egyetlen, ahol egy helyen zajlik a tetőtéri ablakok összes alkatrészének gyártása. A folyamatos fejlesztéseknek és az innovatív termékeknek köszönhetően a vállalat az elmúlt három évtizedben folyamatosan fenntartotta pénzügyi stabilitását és profitabilitását. 2015-öt az előző évhez képest 11%-os növekedés mellett, 34,5 milliárd forintos nettó árbevétellel zárta, amellyel a VELUX Magyarország Kft. a hazai építőipari szektor egyik legsikeresebb szereplője.

Vincze Zoltán, a VELUX Magyarország ügyvezető igazgatója szerint a vállalat sikerének kulcsa az innovatív technológiák iránti elkötelezettség és a folyamatos fejlődés igénye:

Anyacégünk a kezdetek óta hozzávetőlegesen 30 milliárd forintot fektetett a két gyáregység fejlesztésébe, amellyel jelentősen megnöveltük gyártó kapacitásunkat. A fejlesztési keret jelentős részét továbbá a biztonságos munkavégzés feltételeinek és munkavállalóink jó közérzetének javítására fordítottuk. Úgy gondoljuk, hogy az ő elkötelezettségük nélkülözhetetlen ahhoz, hogy megőrizzük piacvezető szerepünket, amely velük közös munkánk egyik legfontosabb eredménye. A jövőre vonatkozóan is növekedési célokat fogalmaztunk meg, amelyhez folytatjuk gyáregységeink fejlesztését annak érdekében, hogy kiszolgálhassuk a vásárlók komplex termékrendszerek iránti egyre növekvő igényét. Véleményünk szerint ezen előnyös termékmegoldások a piac meghatározó trendjét alapozhatják meg.

A gyáregységekben emellett mindig is kiemelt figyelmet kapott a gyártás környezeti terhelésének csökkentése. Ennek eredményeképpen a gyártás során keletkező hulladék 98%-át újrahasznosítják, a széndioxid-kibocsátást 41%-kal, az energia-felhasználást pedig közel a felére csökkentették az elmúlt években. A tetőtéri ablakok előállításához felhasznált fa 96%-a fenntartható minősítéssel rendelkező beszállítóktól származik, de a VELUX Magyarország Kft. e téren is ambiciózus terveket fogalmazott meg. „A VELUX Cégcsoport fenntarthatósági stratégiájával összhangban tovább folytatjuk a gyártás ökológiai lábnyomának csökkentését. 2020-ra a felhasznált fa 99%-át fenntartható gazdálkodásokból fogjuk beszerezni, a károsanyag-kibocsátást pedig további 19%-kal kívánjuk csökkenteni” – tette hozzá Vincze Zoltán. „Emellett folytatjuk díjnyertes biztonsági programunkat, hogy a jövőben is elkerüljük a munkahelyi baleset miatti kiesést az üzemeinkben.

A vállalat sikerének meghatározó eleme a vásárlói elégedettség és a termékek kiváló elérhetősége. Őz Beáta, a VELUX Magyarország Kft. kereskedelmi és marketing irodájának ügyvezetője úgy véli, jó úton haladnak: „A természetes fény, a friss levegő és a jobb lakókörnyezet iránti szenvedélyünkre építettük fel a cégünket. Célunk, hogy termékeinkkel minőségi, ugyanakkor energiatakarékos lakóterek és munkahelyek jöjjenek létre. Szakmai tudásunkkal és erős partneri kapcsolatainkkal olyan országos kereskedelmi hálózatot alakítottunk ki, amelynek köszönhetően termékeink az ország bármely pontján elérhetők. A lényeg azonban a vásárlók elégedettsége, és büszkeséggel tölt el, hogy a VELUX termékeket választók köre folyamatosan bővül. Ehhez innovatív, megfizethető termékekre volt szükségünk, továbbá hatékony vásárlói támogatásra, amelyekkel hozzájárulhatunk ahhoz, hogy vásárlóink fenntartható, egészséges otthont alakíthassanak ki maguknak. A feladatunkat természetesen nem fejeztük be, és a jövőben is azon fogunk dolgozni, hogy minél többek számára lehetővé tegyük, hogy olyan otthonban éljenek, amelyre mindig is vágytak.

A VELUX Magyarország Kft. kiváló működését számos díjjal ismerték el. A VELUX Magyarország Biztonsági Kiválóság cselekvési programja a CSR Hungary pályázat „Közös ügyek, közös felelősség” kategóriájában kapott elismerést, biztonságos és üzleti szempontból fenntartható kereskedelmi kockázatkezelési stratégiájáért pedig megkapta a Coface Magyarország Kiváló Vállalat minősítését. Fogyasztó és üzleti márkaként a VELUX Magyarország Superbrands és Business Superbrands minősítésekkel is rendelkezik.