építészet : környezet : innováció
Bán Ferenc rajza

Gyönyörű lett a bonyhádi Nepomuki Szent János híd

Felújították és átadták a XVIII. században épült barokk stílusú Nepomuki Szent János hidat. A kétlyukú kőhíd a Völgységi-patak két oldalát köti össze. Korábban veszélyesnek ítélték, ezért felújításra szorult, az eredetileg 12 tonnás teherbírást 40 tonnásra építették át, a barokk stílusjegyet és eredeti formát megtartva.

A hídon - amely 1783-ban épült barokk stílusban -, az utóbbi években folyamatosan növekvő közúti terhelés és egy ütközéses baleset hatására a tartószerkezet több részén kimozdulások, repedések jelentek meg, ezért az átmenő forgalmat illetően szükséges volt súly-, illetve sebesség korlátozásokat, valamint félpályás útlezárást bevezetni.

 

A Nepomuki Szent János híd átadása Bonyhádon - fotó: Sóki Tamás

 

A 2017 nyarán kezdődött és az év végén zárult, városközpontot a 6-os úttal összekötő hidat 283 millió forint kormánytámogatással újítatta fel a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Potápi Árpád János a Miniszterelnökség nemzetpolitikáért felelős államtitkára, a térség fideszes országgyűlési képviselője  mondott beszédet a felújított Nepomuki Szent János híd átadóünnepségén Bonyhádon 2018. január 2-án. Az ünnepségen jelen volt (balról) Becze Szabolcs, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Tolna megyei igazgatója, Filóné Ferencz Ibolya (Fidesz-KDNP) polgármester, Wigand István katolikus plébános, Aradi András evangélikus esperes és Mészáros Zoltán református lelkipásztor. A városközpontot a 6-os úttal összekötő hidat 283 millió forint kormánytámogatással újítatta fel a Magyar Közút Nonprofit Zrt.

 

A felújított Nepomuki Szent János híd Bonyhádon - fotó: Sóki Tamás

 

A felújítást megelőzően a korábbi 12 tonnás teherbírású hidat 40 tonnás teherbírásúra tervezték, és az árok medrét is kiburkolták. A kőboltozatok monolit vasbeton-erősítést kaptak, új vasbeton támfalak épültek. A felújítást az Egomax Kft. végezte. A hídon található névadó szent szobrát az 1930-as években állították az erősen megrongálódott barokk kori szobor helyére.

Mindeközben zajlik a mohácsi Duna-híd projekt előkészítése. Az új híd 240 méteres támaszközzel jön létre a 17 ezer fős településen, amit jelenleg komp köt össze az újmohácsi városrésszel és a Duna-Tisza közével. A budapesti új Duna-híd meghívásos nemzetközi építészeti tervpályázat pályaműveinek beérkezését pedig ez év február 19-ig várják, ahogyan arról már korábban beszámoltunk.

 

forrás: MTI

 

 

vélemény írásához jelentkezzen be »